2018 | Oslo | Eufem...

Varsler
Fjern alle varsler

2018 | Oslo | Eufemias Hage - Dronning Eufemias gate 39 m.m.

Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

Boligprosjektet Eufemias hage. Prosjektet har adressene Dronning Eufemias gate 39-55, Operagata 34-36 og Wsmargata 8 og er den av den større Bispevika-utbyggingen som nå pågår i Bjørvika. Prosjektet ble tegnet av Arcasa Arkitekter og utviklet av Oslo S Utvikling (OSU). Bygget ble ferdigstilt i 2018. 

Prosjektet var en av de nominerte til prisen for Årets Bygg og Årets Anlegg 2018.

Alle bildene er lånt fra Arcasa Arkitekter sin nettside.

Sitat
Topic starter Publisert : 5. juni 2019 21:01
Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

Her er noen illustrasjoner av slik prosjektet ble presentert. Jeg kan ikke se noen åpenbare forskjeller mellom det endelige resultatet.

Selv om det ikke er mitt favoritt-nybygg i Oslo, så liker jeg i hvert fall den høye første etasjen ut mot Dronning Eufemias gate og den høye og ganske monumentale som leder fra gaten og inn i gårdsrommet. Jeg liker også bruken av steinoverflater på noen av fasadene. 

SvarSitat
Topic starter Publisert : 5. juni 2019 21:16
Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

Her er et bilde av en fantastisk modell laget av Eufemias Hage-bygget i Minecraft. Modellen er laget av brukeren RevenJoakim og ble funnet på Reddit. 

Bildet ble funnet her på Reddit.

SvarSitat
Topic starter Publisert : 13. mai 2020 20:35
RevenJoakim
(@revenjoakim)
Ny bruker

@fredrik Ey 😀

SvarSitat
Publisert : 20. juli 2020 22:02
Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

@revenjoakim Hei og velkommen til forumet. Jeg regner med at det er du som har laget modellen over med tanke på brukernavnet ditt? Isåfall godt jobba! Den ble utrolig flott. 

SvarSitat
Topic starter Publisert : 20. juli 2020 22:09
RevenJoakim
(@revenjoakim)
Ny bruker

@fredrik Det er laget av meg ja! Setter pris på at folk bruker det og git creds! 😀 (For meir bilder sjå : https://www.instagram.com/revenjoakim03/ )

SvarSitat
Publisert : 20. juli 2020 22:54
Fredrik gitt lik
Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

@revenjoakim Vil det være mulig å laste ned modellen når du er ferdig med den? Modellen vil jo faktisk gi et ganske godt bilde av hvordan Bjørvika/Bispevika vil oppleves når området står ferdig. 

SvarSitat
Topic starter Publisert : 20. juli 2020 23:00
RevenJoakim
(@revenjoakim)
Ny bruker

@fredrik Vil bli gratis nedlastning når alt er klart, nærmer seg no. 🙂 

SvarSitat
Publisert : 20. juli 2020 23:36
Fredrik gitt lik