2019 | Landåskollen...

Varsler
Fjern alle varsler

Bergen 2019 | Landåskollen - Erleveien 13 m.m.

Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

Her er noen bilder av boligprosjektet Landåskollen i Bergen. Prosjektet ble ferdigstilt på forsommeren i fjor, men jeg har bare vært litt treg til å legge ut noen bilder av det ferdige resultatet. Prosjektet er bygget på en tidligere ubebygget tomt som ligger på en høyde mellom Nattlandsveien og Erleveien på Landås utenfor Bergen sentrum.

Prosjektet består av 37 leiligheter fordelt på to bygg, et mot hver av gatene. Bygg A ligger mot Erleveien og er tegnet som avslutttning på fasaderekken bestående av fire-etasjers bygårder fra 50-tallet. Bygg B ligger på en høyde ved Nattlandsveien og krager ut over en mur mot veien. Begge byggene har fasader i hvit puss. Mellom byggene er det opparbeidet et avskjermet oppholdsareal.

Landåskollen er tegnet av HLM Arkitektur. Utbyggeren bak prosjektet er Area Bergen.

Bildene ble funnet på nettsiden til Rettverk Spesialisten.

Sitat
Topic starter Publisert : 27. februar 2020 20:57
Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

Her er et par illustrasjoner av slik prosjektet ble presentert. Den største forskjellen jeg kan se er ventilene på fasaden på det ferdige bygget, som ikke var synlige på illustrasjonene.

Generelt synes jeg prosjektet virker ganske billig med alt for mye naken betong og ting som de synlige ventilene rett på fasaden.

SvarSitat
Topic starter Publisert : 27. februar 2020 21:01