2019 | Bodø 360 - D...

Varsler
Fjern alle varsler

Bodø 2019 | Bodø 360 - Dronningens gate 5-7

Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

Dette er en tråd dedikert til det ferdigstilte høyhus-prosjektet Bodø 360 i Dronningens gate i Bodø sentrum. Prosjektet ble ferdigstilt i løpet av første halvår i år, men jeg har ventet med å lage trådden ettersom jeg har ønsket å finne noen bedre bilder av prosjektet. Det har jeg imidlertid ikke klart, men jeg velger nå å lage tråden likevel siden det nærmer seg årets sluttt.

Bodø 360-bygget er på 14 etasjer og 57 meter. Byggets fire første etasjer er avsatt til kontorer, mens de resterende øverste ti etasjene rommer til sammen 58 nye leiligheter. Det gjør bygget til Bodøs høyeste boligbygg. 

Prosjektet ble tegnet av Norconsult. Utbygger var Boreus Eiendom.

Sitat
Topic starter Publisert : 21. desember 2019 12:55
Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

Her er en illustrasjon som viser hvordan prosjektet ble presentert. Den største forskjellen, så vidt jeg kan se, er at det endelige bygget har flere kontrasterende kobber-fargede plater i fasaden enn det som ble vist på illustrasjonen.

Generelt synes jeg det ferdige bygget er akseptabelt, men ikke noe mer. Jeg tror at bygget hadde fremstått enda bedre om den øverste bolig-halvdelen hadde slike avrundede hjørner som basen har.

SvarSitat
Topic starter Publisert : 21. desember 2019 12:59