2019 | Quality Hote...

Varsler
Fjern alle varsler

Drammen 2019 | Quality Hotel River Station

Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

Dette er en tråd dedikert til det nå ferdigstilte Quality Hotel River Station som ligger i Strømsø/Danvik bydel i Drammen. Bygget er på 14 etasjer og utgjør det første byggetrinnet i utbyggingen av området Drammen stasjon

Bygget er tegnet av Narud Stokke Wiig (NSW). Bane Nor eiendom er utbyggeren bak prosjektet.

Bildene er lånt fra en artikkel på nettstedet Drammen Live 24.

Sitat
Topic starter Publisert : 5. november 2019 21:17
Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

Her er en illustrasjon av prosjektet. Quality Hotel River Station er da det trefargede bygget plassert i venstre bildekant. Generelt så er det litt vanskelig å finne gode illustrasjoner av prosjektet og de illustrasjonene jeg finner viser det gjerne fra rare vinkler som dette. 

Når vi nå ser det endelige resultatet, så vil jeg si at høyhuset ser ut til å være identisk med slikt det presentert. Jeg synes dog at fasaden på det lavere volumet så ut til å ha mer dybde i illustrasjonen enn slik det ble bygget.

Jeg er ikke så veldig entusiastisk over dette prosjektet. Jeg synes høyhuset har litt butte og merkelige proporsjoner, jeg synes fasaden fremstår alt for lukket og jeg synes generelt at bygget fremstår som visuelt tungt.

SvarSitat
Topic starter Publisert : 5. november 2019 22:03