Varsler
Fjern alle varsler

2019 | Moss | Støperikvartalet  

RSS
Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

Dette er en tråd for prosjektet Støperikvartalet i Moss som ble ferdigstilt i 2019. Kvartalet representerer andre byggetrinn i utbyggingen av Verket, som er et pågående prosjekt for å revitalisere og urbanisere den tidligere industri-eiendommen til M. Peterson & Søn ved Mosseelva i Moss sentrum.

Kvartalet består av fem bygg med forskjellig arkitektonisk utforming: Verksbygg Nova/bygg A plassert ut mot den sentrale Elveplassen, Elvehusene/Bygg B plassert langs Mosselva, Diagonalrekken/Bygg D plassert langs den Diagonalen som går gjennom området og Fjordbygget/C som er plassert mot fjorden den fremtidige Verksplassen. Kvartalet har i alt 166 leiligheter. 

Prosjektet ble tegnet av A-lab. Utbygger var Høegh eiendom.

Det første bildet er tatt av meg selv mens resten ble funnet på hjemmesiden til A-lab.

Bildene ble funnet her.

Sitat
Publisert : 7. januar 2020 12:45
Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

Her er noen illustrasjoner av slik kvartalet ble presentert. Fasaderekken mot Diagonalen ser ut til å ha fått noe annerledes fargesammensetning, men det ferdige produktet ser ellers ut til å være i tråd med illustrasjonene.

Jeg synes prosjektet har vært ganske så vellykket. Jeg synes spesielt den varierte fasaderekken ut mot Diagonalen og tegl-basen ut mot Elveplassen er vellykkede. Det eneste jeg ikke liker ved prosjektet er fasadene med aluminiumsplater i den øvre delen ut mot Elveplassen og i det ene volumet ut mot den fremtidige Verksplassen (siste bildet i forrige innlegg).

SvarSitat
Publisert : 7. januar 2020 12:58
Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

Her er et par bilder tatt av det ferdige kvartalet, med fokus på Verksbyggg Nova. Bildene er lånt fra en boligannonse hos meglerhuset Eiendomsmegler1.

Bildene ble funnet i denne annonsen.

SvarSitat
Publisert : 8. mars 2020 11:11
Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

Her er et bilde av fasaden til ett av "byggene" ut mot Diagonalen. Jeg synes det ser veldig bra ut. 

Bildet ble funnet her.

SvarSitat
Publisert : 1. mai 2020 16:20
Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

Nå flere bilder fra Støperikvartalet. 

Bildene er lånt fra denne Krogsveen-annonsen.

SvarSitat
Publisert : 17. juli 2020 13:52