2019 | Oslo | Eufem...

Varsler
Fjern alle varsler

2019 | Oslo | Eufemia plass næring - Dronning Eufemias gate 67 m.m.  

RSS
Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

Dette er en tråd dedikert til det ferdigstilte kontorbygget i kvartalet Eufemia plass. Bygget ligger på hjørnet der Dronning Eufemias gate møter Kong Håkon 5s gate. Kvartalet Eufemia plass er en del av Bispevika-utbyggingen i Bjørvika og dette bygget representerer det eneste hele kontorbygget i områdeplanen for Bispevika. Bygget er på 19 000 m2 fordelt på åtte etasjer vi huse kontorer for Microsoft Norge og Pwc.

Arkitektkontoret A-lab har tegnet bygget og Oslo S Utvikling er utbyggeren bak prosjektet. Det ble ferdigstilt på vårparten i år.

Bildene er tatt fra nettstedet til A-lab.

Sitat
Publisert : 12. desember 2019 19:32
Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

Her er noen illustrasjoner av slik prosjektet ble presentert.

Jeg liker det ferdige bygget. Jeg synes det har en høy kvalitetsfølelse og jeg synes bruken av tegl gir det et visst monumentalt uttrykk. Det eneste jeg ser som negativt er at det bidrar til den videre forgråingen av Bjørvika, men jeg tror det vil bli et mindre problem når hele området står ferdig ettersom byggetrinn i Bispevika-utbyggingen (som vil stå rett ved siden av dette bygget) ser ut til å bli fargerikt og fint.

SvarSitat
Publisert : 12. desember 2019 19:41
Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

Her er noen bilder fra Eufemia-kvartalets indre gårdsrom og hvordan det ble. 

Bildene er lånt fra Instagram.

SvarSitat
Publisert : 19. desember 2019 12:49
Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

Et bilde av Oslo "skyline" with Eufemia plass-bygget i forgrunnen og med Barcode i bakgrunnen.

Bildet ble funnet på Instragram.

SvarSitat
Publisert : 1. februar 2020 16:55
Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

Her er et bilde sett fra Nordenga bru med Eufema Plass og the Wedge i bakgrunnen.

Bildet ble funnet her.

SvarSitat
Publisert : 31. mars 2020 16:48
Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

Utearealet i båkgården på Eufemia-kvartalet har nå visstnok blitt ferdigstilt. Det inneholder benker, blomesterbed og gatedekke i naturstein.

Bildene er lånt fra Instagram-kontoen til KLP eiendom.

SvarSitat
Publisert : 19. mai 2020 17:30
Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

Et bilde med Eufemia plass, Dronning Eufemias gate og Barcode-rekken. 

Bildet er lånt fra Facebook-siden til firmaet Plexidekk.

SvarSitat
Publisert : 2. september 2020 22:34
sliwek20 gitt lik