2019 | Kværnerdamme...

Varsler
Fjern alle varsler

Oslo 2019 | Kværnerdammen - Turbinveien 36-56

Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

Boligprosjektet Kværnerdammen i Kværnerbyen i Oslo.  Prosjektet har adresse til Turbinveien 36-56 og ligger i det som tidligere var Fyrhuset og Kvernhuset på industribedriften Kværner Bruk. Prosjektet inneholdt 96 nye boliger hvorav 7 av dem var som såkalte townhouse/rekkehus og 89 av dem var blokkleiligheter. Kværnerdammen er tegnet av Arcasa arkitekter og utbygger var Obos nye  hjem. Prosjektet ble ferdigstilt tidligere i år.

Bildene er lånt fra nettstedet til Arcasa Arkitekter.

Sitat
Topic starter Publisert : 25. september 2019 22:56
Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

Her er to illustrasjoner av slik prosjektet ble presentert. Jeg synes det endelige resultatet ser ut til å fremstå svært likt disse illustrasjonene. Den eneste forskjellen jeg egentlig kan se er at treet fremstår mye varmere i virkeligheten, men jeg anser ikke det som en negativ ting og det kan være noe som endrer seg ettersom materialet aldres uansett. 

Jeg synes prosjektet er relativt vellykket, men jeg skulle ideelt sett at de hadde bevart en større andel av @59.9034457,10.7886404,3a,50.7y,75.86h,95.76t/data=!3m6!1e1!3m4!1sdrgGtRavYfLkyqUcqQZ5Ew!2e0!7i13312!8i6656" target="true">det gamle industribygget.

SvarSitat
Topic starter Publisert : 25. september 2019 23:09
Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

Her er noen  flere bilder av det ferdigstilte Kværnerdammen-prosjektet. Bildene ble funnet på nettsiden til firmaet Murmester Rolf Holm, som er de som gjennomførte muringen på bygget.

Bildene ble funnet her.

SvarSitat
Topic starter Publisert : 13. mars 2020 17:26
Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

Her er noen flere bilder av Kværnerdammen. Bildene ble funnet på nettsiden til Arcasa arkitekter, som er de som har tegnet bygget.

Bildene ble funnet her på nettsiden til Arcasa arkitekter.

SvarSitat
Topic starter Publisert : 30. mai 2020 14:47