2020 | K2 - Inndals...

Varsler
Fjern alle varsler

Bergen 2020 | K2 - Inndalsveien 28

Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

Her er noen bilder av Høgskolen på Vestlandet sitt nye undervisningsbygg i Bergen. Bygget går både under navnet Edens Hage og K2. Det er bygget ved høyskolen sitt anlegg på Kronstad utenfor Bergen sentrum. 

Nybygget er på 14.300 kvadratmeter og har fem etasjer over bakken, noe som skal gi plass til 3.000 studenter og 300 ansatte. Prosjektet er bygget rundt et indre atrium som går over seks etasjer, hvor det er opparbeidet en grønn lunge med rundt 300 busker og mose. Det er prosjektert som et BREEAM Excellent nullutslippsbygg.

Bygget er tegnet av L2 Arkitekter, etter at de vant en såkalt design and build-konkurranse i samarbeid med Kruse Smith Entreprenør, Metropolis og Sweco. Byggherren bak det hele er Statsbygg. Det ferdige bygget ble overlevert nå i april-måned.

Bildene ble funnet her.

Sitat
Topic starter Publisert : 20. april 2020 15:24
Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

Her er to illustrasjoner av slik prosjektet ble presentert. Jeg synes det endelig resultatet ser ganske likt ut, men jeg synes det virker som om vindusarealene har blitt noe redusert ved bredere etasjeskiller og mindre sammenhengende glassflater. 

Jeg synes arkitekturen er ganske kjedelig og jeg skulle ønske man hadde brukt noe andre materialer enn aluminium på fasaden. 

SvarSitat
Topic starter Publisert : 20. april 2020 15:39