2020 | Carl Berner ...

Varsler
Fjern alle varsler

Oslo 2020 | Carl Berner Torg - Trondheimsveien 113

Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

Her er noen bilder av boligprosjektet Carl Berner Torg i Oslo som ferdigstilles nå i disse dager. Bygget har adresse til Trondheimsveien 113 og ligger rett overfor Carl Berners plass. Dette er adressen hvor industrimaskin-produsenten Progress Verktøimaskinfabrik tidligere holdt til på. 

Prosjektet er utformet med en U-formet bygningskropp lagt over en base med næringsarealer. Bygget har åtte etasjer mot nord, men høydene trappes ned til fire etasjer på laveste mot sør. Det har fått fasader utført i en kombinasjon av tegl og mørkt og lyst tre. Prosjektet inneholder i 111 leiligheter i alt.

Carl Berner Torg er tegnet av Link arkitektur. Peab er utbyggeren bak det.

Bildene ble funnet her på prosjektets hjemmeside.

Sitat
Topic starter Publisert : 5. oktober 2020 22:41
Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

Her er et par illustrasjoner av slik prosjektet ble presentert på forhånd.

Jeg må si er litt skuffet over det ferdige resultatet. Hovedformen er bevart, men mange av detaljene har blitt endret sammenlignet med illustrasjonene. Deriblant kan det nevnes at feltene med vinduer i dobbel høyde ut mot Trondheimsveien og de kontrasterende elementene i kobber/cortenstål har blitt fjernet. Jeg forventet i tillegg at det skulle være mer fargespill i teglen, som jeg synes dessverre virker ganske flat og livløs. 

Jeg synes det generelt gir et billigere preg enn det jeg hadde forventet. 

SvarSitat
Topic starter Publisert : 5. oktober 2020 22:52
KvikHalden
(@kvikhalden)
Aktiv bruker

Alltid noe å klage på, men det er et enormt løft for Carl Berner 🙂

SvarSitat
Publisert : 6. oktober 2020 01:22
E_Oslo gitt lik
E_Oslo
(@e_oslo)
Aktiv bruker

Men de hvite treveggene, med skiller mellom hver etasje, er virkelig ganske stygge.

SvarSitat
Publisert : 6. oktober 2020 23:42