2020 | Fyrstikkallé...

Varsler
Fjern alle varsler

Oslo 2020 | Fyrstikkalléen 1

Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

Her er noen bilder av det nye kontrbyggget i Fyrstikkalléen 1 som er under ferdigstilles på Helsfyr i Oslo. Prosjektet er bygget på en tomt som ligger eksponert til mot e6/Strømsveien og det erstatter et tidligere næringsbygg på fire etasjer. Prosjektet består av tre bygg med et samlet volum på 40 000 kvadratmeter og høyder som varierer fra syv til ti etasjer.

Prosjektet er tegnet av Kristin Jarmund arkitekter, etter at de vant et parallelloppdrag i 2013. De har tegnet et prosjekt med fasader i lys tegl, som har blitt murt av murmester Rolf-Holm. Hjørnepartiene på alle byggene er avkappet og har blitt gitt relieffer i tegl.

Bildene ble funnet på nettsiden til Murmester Rolf-Holm.

Sitat
Topic starter Publisert : 1. juni 2020 17:12
Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

Her er en illustrasjon av slik prosjektet ble presentert. Det har skjedd noen forandringer. På illustrasjonen så ser det ut som om vil ha svarte stålbjelker som markerer etasjeskillene, men det har blitt fjernet på det ferdige bygget. Jeg trodde og at teglen skulle bli langt mer grå enn det den ble. 

Når det er sagt så synes jeg arkitekturen på det ferdige bygget er vellykket. Det eneste jeg skulle ønske var at fasadelivet var lagt opp mot fortauskanten istedenfor for skillet mellom “forhager” som nå.

SvarSitat
Topic starter Publisert : 1. juni 2020 17:42
Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

Bygget sett fra fugleperspektiv.

Bildet er lånt fra denne annonsen.

SvarSitat
Topic starter Publisert : 15. juni 2020 11:53
sliwek20 gitt lik
Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

Et bilde av bygget sett fra Etterstadsletta på Etterstad.

Bildet er lånt fra denne artikkelen i Finansavisen.

SvarSitat
Topic starter Publisert : 25. juni 2020 13:41