2020 | DSD Front - ...

Varsler
Fjern alle varsler

Stavanger 2020 | DSD Front - Børehaugen 1

Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

Her er noen bilder av det nå ferdigstilte kontorbygget DSD Front i Stavanger. Kontorbygget er bygget på det som tidligere var en parkeringsplass ytterst på Holmen i Stavanger sentrum. Bygget har et samlet areal på 3.000 kvadratmeter og det er tegnet av Link arkitektur. 

De ga bygget en utforming inspirert av Stavangers tradisjonelle sjøhusbebyggelsen. Bygget er utformet som en rad med fem sjøhus-aktige volum plassert ut mot sjøen. Volumene har fått fasader med en kombinasjon av rikelige glassflater og en kledning av moderne skjermtegl. 

Bygget ble ferdigstilt i januar i år. Utbyggeren bak prosjektet var firmaet Herfo Finans.

Bildene er lånt fra Facebook-siden til A.S Rubicon.

Sitat
Topic starter Publisert : 24. juni 2020 20:20
Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

Her er en illustrasjon av slik prosjektet ble presentert. Jeg kan ikke se noen åpenbare forskjeller mellom det ferdige bygget og denne illustrasjonen. 

Jeg synes dette ble et fint bygg. Arkitekturen er interessant og utførelsen og materialene gir en følelse av kvalitet. Det eneste jeg savner er en mer aktiv første etase. Dette er tross alt midt i sentrum av Stavanger, så da skulle jeg ønske bygget i større grad bidro til aktivisere gatene rundt.

SvarSitat
Topic starter Publisert : 24. juni 2020 20:30
Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

Noen flere bilder av det ferdige bygget.

Bildene ble funnet på Facebook-siden til Herfo Finans.

SvarSitat
Topic starter Publisert : 17. juli 2020 17:24
Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

Her er noen flere bilder av DSD Front. Bildene ble funnet på nettsiden til Link Arkitektur, som er de som har tegnet bygget.

Bildene ble funnet her på nettsiden til Link Arkitektur.

SvarSitat
Topic starter Publisert : 11. november 2020 11:57
Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

Et bildet av bygget sett fra siden.

Bildet ble funnet her.

SvarSitat
Topic starter Publisert : 26. februar 2021 23:24