2021 | Waldemars Tå...

Varsler
Fjern alle varsler

Oslo 2021 | Waldemars Tårn - Darres gate 4

Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

Her er et bilde jeg har tatt av det nå ferdigstilte prosjektet Waldemars Tårn ved Aleksander Kiellands Plass i Oslo ble. Prosjektet har adresse Darres gate 4 og utgjør siste del av det såkalte Kiellandkvartalet.  “Tårnet” er på ti etasjer og inneholder 32 leiligheter. Fasadene er utført  i to typer tegl; en mørk for tårnets fem etasjer høy base og en lysere på de fem etasjene over. 

Arkitektkontoret Grape architects var ansvarlig for bygget frem til rammetillatelse mens arkitekten Gunnar Kind tok over prosjekteringen etter det og frem til ferdigstillelse. Fredensborg Bolig er utbyggeren bak prosjektet.

Sitat
Topic starter Publisert : 3. mai 2021 20:32
Fredrik
(@fredrik)
Bruker Admin

En illustrasjon av slik prosjektet ble presentert. Teglen på tårn-delen har fått en ganske annen farge på det ferdige bygget - mer beige enn gråblå som på illustrasjonen - men ellers kan jeg ikke se noen endringer. 

Jeg synes det ble et ok bygg. Designet er ikke mest vågale, men detaljene gir en langt høyere kvalitetsfølelse enn mange andre nybyg i områder slik som f.eks. Waldemars Hage rett over veien.

SvarSitat
Topic starter Publisert : 3. mai 2021 20:36