Trondheim | Byutvikling og prosjekter
  • betrakter
    Posts: 36
    Joined: 25 Nov 2022, 17:52
    Has thanked: 0
    Been thanked: 9 times

    Re: Trondheim | Byutvikling og prosjekter

    by betrakter » 09 Mar 2023, 16:49

    Syns absolutt prosjektet ser ut til å bli bedre enn illustrasjonene ga inntrykk av. Jeg passerte området for noen måneder siden og ble svært overrasket over fint området ser ut til å bli. Selv de små rekkehusene i teglstein skaper et særpreg og samtidig litt kontinentalt preg på strøket. Men det gjenstår mye bygging ennå, og det er for tidlig å gi noen fullstendig dom oer området, men det virker lovende.
  • User avatar
    Fredrik
    Site Admin
    Posts: 3335
    Joined: 12 Mar 2022, 11:50
    Location: Oslo
    Has thanked: 110 times
    Been thanked: 320 times

    Re: Trondheim | Byutvikling og prosjekter

    by Fredrik » 09 Mar 2023, 21:02

    Det er fint å høre at det fungerer i virkeligheten og. :) Ta gjerne et par bilder om du går forbi igjen. :D
  • User avatar
    Fredrik
    Site Admin
    Posts: 3335
    Joined: 12 Mar 2022, 11:50
    Location: Oslo
    Has thanked: 110 times
    Been thanked: 320 times

    Re: Trondheim | Byutvikling og prosjekter

    by Fredrik » 14 Mar 2023, 09:42

    Agraff arkitekter har sendt inn en anmodning om å få en forhåndskonferanse for et boligprosjekt som de er i gang med i Breidablikveien 66 og 68 på Byåsen. Prosjektet baserer seg på en reguleringsplan som ble vedtatt av bystyret i fjor. Prosjektet består av to leilighetsbygg og fire rekkehus.

    Fasade mot nord:

    Image

    Fasade mot vest:

    Image

    Image
  • betrakter
    Posts: 36
    Joined: 25 Nov 2022, 17:52
    Has thanked: 0
    Been thanked: 9 times

    Re: Trondheim | Byutvikling og prosjekter

    by betrakter » 14 Mar 2023, 16:43

    Koteng skal bygge ut gammelt kontorbygg på Sluppen. Det er de to seksjonene til venstre som er påbygg.

    Image
  • User avatar
    Fredrik
    Site Admin
    Posts: 3335
    Joined: 12 Mar 2022, 11:50
    Location: Oslo
    Has thanked: 110 times
    Been thanked: 320 times

    Re: Trondheim | Byutvikling og prosjekter

    by Fredrik » 14 Mar 2023, 19:20

    Jeg trodde faktisk at jeg hadde laget en tråd for Sluppen-utbyggingen, men tydeligvis ikke. Jeg antar at det kanskje er på tide med nå da ettersom man får flere og flere prosjekter der. :)

    Angående det prosjektet så synes jeg det ser ut som et litt merkelig virvar av stiler og jeg synes også det er skuffende at det ikke blir gjort mer med hvordan bygget møter veien, men men.
  • betrakter
    Posts: 36
    Joined: 25 Nov 2022, 17:52
    Has thanked: 0
    Been thanked: 9 times

    Re: Trondheim | Byutvikling og prosjekter

    by betrakter » 14 Mar 2023, 20:27

    Ja, med nærmere ettertanke er vel sluppen muligens området litt lenger vest. Dette er vel egentlig nidarvoll. Det er en større kommunal utbygging på gang på nidarvoll med skole og helsebygg, og ellers har det blitt reist en del moderne og fine næringnsbygg på sluppen de siste årene. Det er og regulert for et større høyhus, men jeg tror ikke det foreligger noen konkrete planer for det i dag. Det hadde vært bra med en egen tråd for området.
  • User avatar
    Fredrik
    Site Admin
    Posts: 3335
    Joined: 12 Mar 2022, 11:50
    Location: Oslo
    Has thanked: 110 times
    Been thanked: 320 times

    Re: Trondheim | Byutvikling og prosjekter

    by Fredrik » 25 Mar 2023, 10:19

    Det er planer om å utvikle områdene rundt Tyholttårnet. Områdene består i dag av en blanding av eldre næringsbygg (blant annet et hvor NRK holder til i) og parkeringsplasser. Det ønskes å rive dagens bebyggelse til fordel for et nytt prosjekt bestående av frittstående leilighetsbygg. Bebyggelsen er tenkt med høyder fra 4 til 7 etasjer.

    Planene er laget av LPO arkitekter på vegne av NRK.

    Image

    Image
  • User avatar
    Fredrik
    Site Admin
    Posts: 3335
    Joined: 12 Mar 2022, 11:50
    Location: Oslo
    Has thanked: 110 times
    Been thanked: 320 times

    Re: Trondheim | Byutvikling og prosjekter

    by Fredrik » 28 Mar 2023, 10:06

    A-lab arkitekter ønsker nå å få avholdt en forhåndskonferanse med kommunen avgående et nytt boligprosjekt i Weidemanns vei 27 til 33 på Møllenberg. Prosjektet baserer seg på en reguleringsplan som ble vedtatt av bystyret i fjor. Det består av tre nye leilighetsbygg med til sammen 26 nye boliger.

    Her er noen illustrasjoner av prosjektet. Så vidt jeg kan se er det de samme illustrasjonene som ble lagt ved planforslaget og jeg antar derfor at det kan komme noen endringer før søknaden om rammetillatelse.

    Image

    Image

    Image

    Image

    Image
  • User avatar
    Fredrik
    Site Admin
    Posts: 3335
    Joined: 12 Mar 2022, 11:50
    Location: Oslo
    Has thanked: 110 times
    Been thanked: 320 times

    Re: Trondheim | Byutvikling og prosjekter

    by Fredrik » 29 Mar 2023, 16:01

    Selskapet E.C. Dahls eiendom har lagt frem et forslag om å samle Institutt for musikk og Institutt for kunst- og medievitenskap i et nytt prosjekt i det såkalte Krambukvartalet i midtbyen. Kvartalet ligger mellom Olav Tryggvasons gate og Brattørgata. Planene er laget av arkitektkontoret PKA.

    Image

    Planene ble presentert her i Universitetsavisa.
  • User avatar
    Fredrik
    Site Admin
    Posts: 3335
    Joined: 12 Mar 2022, 11:50
    Location: Oslo
    Has thanked: 110 times
    Been thanked: 320 times

    Re: Trondheim | Byutvikling og prosjekter

    by Fredrik » 30 Mar 2023, 08:35

    Kommunen har nå innvilget rammetillatelse til bygget med studenthybler i Klostergata 56A. Det er tegnet av Voll Arkitekter.

    Her er noen tegninger av prosjektet.

    Image

    Image

    Image

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest