Oslo | Område | Nydalen
  • User avatar
    Annevanne
    Posts: 866
    Joined: 14 Mar 2022, 15:48
    Has thanked: 25 times
    Been thanked: 9 times

    Re: Oslo | Område | Nydalen

    by Annevanne » 01 Jun 2023, 11:20

    Fredrik wrote: 01 Jun 2023, 08:47 Noen illustrasjoner av planene for Nydalsveien 15. Det foreslås å etablere en ny park langs Akerselva og å bygge to nye leilighetsbygg mot Kristoffer Aamots gate og Nydalsveien. Deler av den gamle industribebyggelsen på eiendommen er tenkt bevart, mens resten vil bli revet. Planene er laget av arkitektkontoret Mer Arkitektur.

    Merk at oversiksillustrasjon viser prosjektet før siste runde med endringer, så den er litt annerledes enn den andre illustrasjonen.

    Image

    Image

    Image

    Saksmappen.
    Vet ikke hvor mye som vil bli revet men dette er ikke i nærheten av bra nok.
  • sliwek20
    Posts: 79
    Joined: 15 Mar 2022, 13:29
    Has thanked: 43 times
    Been thanked: 23 times

    Re: Oslo | Område | Nydalen

    by sliwek20 » 01 Jun 2023, 11:50

    Annevanne wrote: 01 Jun 2023, 11:20
    Vet ikke hvor mye som vil bli revet men dette er ikke i nærheten av bra nok.
    Tips: Dette er ikke en chat, du trenger ikke å svare på HVER ENESTE INNLEGG, hvis du ikke har noe nytt å bidra med. Vi er godt kjent med synspunkter og du trenger ikke å gjenta det 5+ ganger hver dag.
    Beklager det, men det har blitt litt irriterende.
  • User avatar
    Fredrik
    Site Admin
    Posts: 3335
    Joined: 12 Mar 2022, 11:50
    Location: Oslo
    Has thanked: 110 times
    Been thanked: 320 times

    Re: Oslo | Område | Nydalen

    by Fredrik » 01 Jun 2023, 12:48

    Jeg kan skjønne det er litt irriterende med alt for monotone meninger, men til Annevannes forsvar så vil jeg forumet dø ut om man ikke bruker det. Og det er jo ikke så mye annen trafikk her.

    Men om man blir irritert på folk, så vil jeg anbefale å velge å legge dem på ignorer-listen din (som kan gjøres om du trykker på "add foe"-knappen i brukerens profil). Jeg kan ikke begynne å slette brukere kun for å ha irriterende meninger. :)
  • sliwek20
    Posts: 79
    Joined: 15 Mar 2022, 13:29
    Has thanked: 43 times
    Been thanked: 23 times

    Re: Oslo | Område | Nydalen

    by sliwek20 » 01 Jun 2023, 12:57

    Fredrik wrote: 01 Jun 2023, 12:48 Jeg kan skjønne det er litt irriterende med alt for monotone meninger, men til Annevannes forsvar så vil jeg forumet dø ut om man ikke bruker det. Og det er jo ikke så mye annen trafikk her.

    Men om man blir irritert på folk, så vil jeg anbefale å velge å legge dem på ignorer-listen din (som kan gjøres om du trykker på "add foe"-knappen i brukerens profil). Jeg kan ikke begynne å slette brukere kun for å ha irriterende meninger. :)
    Takk for det. Jeg er enig med at vi må sikre for at forumet ikke dør.
    Jeg skal ikke legge Annevanne på ignorer-listen, fordi noen av hennes innspill er faktisk bra og informativ, og vil heller vil ikke gå glipp av det. Det er bare disse korte meldinger som denne her hvor hun ikke bidrar med noe nytt som iriterer meg.
  • Mikael
    Moderator
    Posts: 210
    Joined: 17 Mar 2022, 09:41
    Has thanked: 18 times
    Been thanked: 14 times

    Re: Oslo | Område | Nydalen

    by Mikael » 01 Jun 2023, 13:46

    Jeg tror kanskje også det er greit å vurdere om man går glipp av kommentarer og engasjement fra andre om 90 % av svarene på prosjektene som presenteres her kommer fra enkeltbrukere som er motstander av alt som ikke har klassisistiske elementer.
    --
    Til det siste prosjektet så syns jeg det at bygget skisseres tilbaketrukket fra Kristoffer Aamots gate ødelegger veldig for noe som ellers virker greit, her har man mulighet til å koble Nydalen bedre mot resten av byen, men da må det "kobles på" hovedårene/gatene mot resten av indre by, men antar diverse sektorvirksomheter kjemper for å holde på byggegrensene i et par tiår til.
  • Tobias
    Posts: 280
    Joined: 17 Mar 2022, 09:33
    Has thanked: 44 times
    Been thanked: 32 times

    Re: Oslo | Område | Nydalen

    by Tobias » 01 Jun 2023, 15:25

    Mikael wrote: 01 Jun 2023, 13:46 Til det siste prosjektet så syns jeg det at bygget skisseres tilbaketrukket fra Kristoffer Aamots gate ødelegger veldig for noe som ellers virker greit, her har man mulighet til å koble Nydalen bedre mot resten av byen, men da må det "kobles på" hovedårene/gatene mot resten av indre by, men antar diverse sektorvirksomheter kjemper for å holde på byggegrensene i et par tiår til.
    Hva mener du med dette?
  • User avatar
    Annevanne
    Posts: 866
    Joined: 14 Mar 2022, 15:48
    Has thanked: 25 times
    Been thanked: 9 times

    Re: Oslo | Område | Nydalen

    by Annevanne » 01 Jun 2023, 22:02

    sliwek20 wrote: 01 Jun 2023, 11:50
    Annevanne wrote: 01 Jun 2023, 11:20
    Vet ikke hvor mye som vil bli revet men dette er ikke i nærheten av bra nok.
    Tips: Dette er ikke en chat, du trenger ikke å svare på HVER ENESTE INNLEGG, hvis du ikke har noe nytt å bidra med. Vi er godt kjent med synspunkter og du trenger ikke å gjenta det 5+ ganger hver dag.
    Beklager det, men det har blitt litt irriterende.
    Min gode mann, jeg bruker forumet. Hvis ikke du bruker det så er det helt greit, noen ganger blir det aktive diskusjoner her og er ikke det litt av poenget?
    Bare så det er klart, om jeg bryter reglene til forumet er det bare å fjerne meg, dette er ikke mitt forum og jeg antar ikke jeg har noe rett til å forbli her til evig tid, men så lenge det ikke er tilfelle så kommer jeg til å kommentere når jeg føler for det.
  • Jørn
    Posts: 152
    Joined: 23 Mar 2022, 15:33
    Has thanked: 32 times
    Been thanked: 33 times

    Re: Oslo | Område | Nydalen

    by Jørn » 02 Jun 2023, 03:27

    Fredrik wrote: 01 Jun 2023, 08:47 Noen illustrasjoner av planene for Nydalsveien 15. Det foreslås å etablere en ny park langs Akerselva og å bygge to nye leilighetsbygg mot Kristoffer Aamots gate og Nydalsveien. Deler av den gamle industribebyggelsen på eiendommen er tenkt bevart, mens resten vil bli revet. Planene er laget av arkitektkontoret Mer Arkitektur.

    Merk at oversiksillustrasjon viser prosjektet før siste runde med endringer, så den er litt annerledes enn den andre illustrasjonen.

    Image

    Image

    Image

    Saksmappen.
    Kristoffer Aamodts gate og den overdimensjonerte rundkjøringa der ødelegger virkelig for dette prosjektet (og skal vi fortsatt ikke ha fortau på nordsida av veien der :( )
    Oslo må snart begynne å reparere litt byområder i grenselandet innafor og utafor ring 3, om man skal ha urbant liv også der. Det blir ikke "grünerløkka" når alle gode prosjekter skal ha veier bygd for trafikk i 80-km/t mellom seg.
  • User avatar
    Fredrik
    Site Admin
    Posts: 3335
    Joined: 12 Mar 2022, 11:50
    Location: Oslo
    Has thanked: 110 times
    Been thanked: 320 times

    Re: Oslo | Område | Nydalen

    by Fredrik » 02 Jun 2023, 09:41

    Ja, Kristoffer Aamodts gate må være en av de mer depressive "bygatene" i byen.
  • User avatar
    Fredrik
    Site Admin
    Posts: 3335
    Joined: 12 Mar 2022, 11:50
    Location: Oslo
    Has thanked: 110 times
    Been thanked: 320 times

    Re: Oslo | Område | Nydalen

    by Fredrik » 23 Sep 2023, 10:58

    Sweco architects har sendt inn et ønske om få avholdt et oppstartsmøte for reguleringen av Gullhaug Torg 4A i Nydalen. Planene består av et nytt punkthus plassert i det nordøstlige hjørnet av dagens bygningsmasse. Punkthuset er på 8 etasjer over dagens bygg og er tenkt å inneholde det som blir beskrevet som eldreboliger.

    Image

    Image

    Image

    Image

    Image

    Saksmappen.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests