Det er faktisk et interessant perspektiv, hvilken kulturell verdi ser du i bygget?
Det er faktisk et interessant perspektiv, hvilken kulturell verdi ser du i bygget?
Vel det er jo isåfall bare flaut for arbeiderbevegelsen. Med tanke på hvor viktig arbeiderbevegelsen har vært for landet vårt så fortjener vel den et finere hovedkvarter?
I know, jeg vet at det ikke blir revet. Men håpet er jo på en holdningsendring over lengre tid, men slikt går sakte. Vi går i rundgang, men mitt hovedproblem er den åpenbare estetiske styggheten. De bitene av "historie og kultur" bygget har mener ikke jeg er verdifull nok til at det bør få stå der i generasjon etter generasjon når det aktivt skader oslo estetisk. Hvis jeg kunne bestemme hadde det vært noe førsteprioritet for meg? Absolutt ikke, ta det helt med ro, vi har langt større problemer som kommer langt foran i køen.Tobias wrote: ↑10 Jun 2023, 10:05 Jeg tror ikke LO er spesielt flaue over hovedkvarteret sitt. Det er stort og massivt og ligger ved byens viktigste torg, og symboliserer organisasjonens store makt og innflytelse. De gamle gårdene som en gang stod der var jo borgerskapets tradisjonelle estetikk - og noe arbeiderbevegelsen på sekstitallet trolig ville bryte med.
Så det blir nok neppe revet med det første. For mye historie i veggene.
Ja bare en siste ting, det er jo nettopp det som er viktig, det burde handle om å gjenopprette noe vakkert som er gått tapt. Rivingen bør med andre ha et klart formål. Jeg ville aldri revet det uten en slik garanti.Tobias wrote: ↑10 Jun 2023, 18:49 Jeg vet ikke om jeg er for å rive viktige (og fremdeles funksjonelle) historiske bygg som er stygge. Bedre å gå løs på bygningene som har liten historisk og kulturell verdi. Jeg synes Folkets Hus er stygt, samtidig er det utvilsomt en viktig del av Oslos historie og Youngstorgets identitet som kanskje er verdt å ta vare på.
Men hvis LO får ånden over seg og vil gjenopprette det gamle kvartalet, skal ikke jeg gå i protesttog altså.
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests
© 2022 NyUrban. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.