Fair, og jeg er enig i at dette hadde vært helt uproblematisk hvis det var i periferien. I utkanten av Norske storbyer så er vi alle vant til de typiske copy-paste kassene som norske arkitekter og utbyggere frelser oss med, men dette prosjektet er i sentrum. Bergen sentrum er ikke stort, det er en liten flekk som begrenses av store lungegårdsvann og byens fjell. Byen markedsfører seg som "Norges vakreste by." Hvis det ikke skal bli til en enda større vits enn det allerede er, så er det kanskje påtide å ta vare på de arkitektoniske kvalitetene som definerer Bergen sentrum (som er den eneste del av byen som er i nærheten av å være "vakker").Fredrik wrote: ↑08 Nov 2025, 21:12 Jeg er faktisk ikke så negativ som deg. Mer arkitektur (og Kari Nissen Brodtkorb som de var før) sine prosjekter holder ofte ganske høy kvalitet hva gjelder materialvalg og har som regel en del fine detaljer. Spør du meg står de foren modernistisk stil som er ganske mye vennligere og humanitær enn de fleste andre norske arkitektkontor. Fra avstand vil det nok dessverre fremstå som noe monotont, men jeg tror det kan oppleves ganske vellykket når man beveger seg rundt blokkene på gateplan.
Jeg kommer aldri til å forstå dette argumentet.Mikael wrote: ↑09 Nov 2025, 19:26 Marineholmen består av ganske mye middelmådighet fra de siste 20 årene allerede, sånn sett syns jeg dette er positivt bidrag til dette området. Om jeg skulle kritisere noe så er det at førsteetasjen ikke er enda tydeligere definert med en større grad av detaljrikdom (buer f.eks.), og at slike "søyleganger" sjeldent oppleves velfungerende eller skaper en vennlig gate med mindre førsteetasjen er høyere / overbygde delen går over to etasjer.
Samme bygg fra en annen vinke. Bygget har blitt gitt navnet Marinegaarden.
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests
© 2022 NyUrban. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.