Flere illustrasjoner av planforslaget som nå har blitt sendt inn.arntfu wrote: ↑07 Apr 2025, 07:44Nye, mer detaljerte illustrasjoner fra delområde 2 av Nyhavna. Artikkel i Adressa.Fredrik wrote: ↑05 May 2023, 09:58 Det har blitt sendt inn et planforslag for utviklingen av det som blir kalt for Lademoen knutepunkt. Det såkalte knutepunktet er planlagt bygget i det sørøstlige hjørnet av Nyhavna, som er det området som ligger mot jernbaneskinnene og Strandveien. Planforslaget legger opp til å utvikle området med fire nye bykvartaler samt en langstrakt park mellom Strandveien og Maskingata. Det nye kvartalene er planlagt å inneholde en blanding av kontorarealer, annen næring, et hotell og så klart boliger.
Planforslaget er laget av Per Knudsen arkitektkontor på vegne av Bane Nor eiendom.
![]()
![]()
Dessverre tror jeg poengene du framhever er er akkurat hva som blir brukt som argumentasjon for å skyte det ned. Men jeg er enig med deg, jeg syns forslaget er bra.
Nesten profetisk, du
"Byrådet mener høyhuset ikke bidrar til en helhetlig utforming av området, og at det heller ikke ivaretar samspill mellom bebyggelse og landskap.
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest
© 2022 NyUrban. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.