En bedre illustrasjon av dette prosjektet.Fredrik wrote: ↑25 Mar 2025, 08:59 Det har nå blitt sendt inn en søknad om rammetillatelse for å bygge om kontorbygget i Rådhusgata 1 til 3. Bygningen ligger rett over gaten for Havnelageret og Oslo Børs. Ombygningen er tegnet av Dyrø og Moen.
Rådhusgata 1 til 3 i dag:
I saksinnsyn.
Rammesøknaden er sendt inn. Jeg synes nybygget ser flott ut, men jeg er fortsatt veldig skuffet over at man beholder dagens fasade mot Akersgata.
Nå har det blitt sendt inn et oppdatert planforslag. Jeg synes fortsatt at arkitekturen er en ganske stor nedtur.Fredrik wrote: ↑02 Aug 2022, 18:47 Det har nå blitt sendt inn en et planforslag for utviklingen av eiendommen Maridalsveien 300, som ligger rett ovenfor Nydalen. Eiendommen består i dag av et eldre kontorbygg som visstnok er kalt Falken-bygget. Det foreslås å rive dagens kontorbygg til fordel for ett nytt nærings- og boligprosjekt med 151 nye leiligheter. Det ble i forkant avholdt et parallelloppdrag hvor tre arkitektkontor ble bedt om å komme med deres tanker til hvordan eiendommen kunne utvikles, og det ble valgt å gå videre med forslaget levert av Arcasa arkitekter (som sett her).
Forslagsstiller er SpareBank1 Forsikring.
Jeg synes det er positivt at man får en urban-aktig utvikling av området rundt dette krysset, men jeg synes samtidig at arkitekturen er alt for grå/brun og monoton.
Saksmappen.
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests
© 2022 NyUrban. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.