Jeg er ganske skuffet over hvor boksete og lite urbant det fremstår.

Nettside.

Det har blitt sendt inn et revidert forslag med reduserte høyder og volum:Fredrik wrote: ↑10 Jul 2024, 18:17 Her er planene for ombyggingen av Sparebanken Møre sitt hovedkontor i Keiser Wilhelms gate og Kipervikgata i Ålesund sentrum. Prosjektet vil blant annet innebære rivningen av to (ganske vellykkede om du spør meg) postmoderniske fasader for å erstatte den med to fasader i moderne stil. Det er tegnet av Skibnes Arkitekter.
En av dagens fasader:
Kilde til illustrasjonene.

Kommunen innvilget rammetillatelse til dette prosjektet tidligere i år. Illustrasjon viser den godkjente fasaden. Som vi kan se har man valgt en løsning med mer tradisjonell utforming.Fredrik wrote: ↑12 Nov 2022, 12:39 Et lite infill-bygg som det er søkt om rammetillatelse for Storgata 23 i Ålesund sentrum. Bygget vil erstatte et garasje-/lagerbygg på én etasje. Den nye infill-en vil inneholde tre leiligheter. Prosjektet er tegnet av a2b Design Partner.
Det er litt vanskelig å få en fullstendig oversikt over hvordan det vil bli av kun et slikt fasadeoppriss, men jeg synes det i utgangspunktet ser ok ut.
I innsynsløsningen til Ålesund kommune.
Det har også blitt innvilget rammetillatelse for dette prosjektet og prosjektet har igjen gått igjennom om en del endringer siden vi sist så det. Illustrasjonen viser den godkjente nye fasaden.Fredrik wrote: ↑01 Mar 2023, 18:48 Litt mindre ambisiøst er arkitekturen på dette prosjektet som nettopp har blitt sendt inn for ombygningen av Parkgata 6. Eiendommen er visstnok også kjent under navnet Møller City og består av et eldre næringsbygg. Planene går ut på å bygge om gården med en ny og moderne fasade. Planene er laget av Invit Arkitekter .
Saksmappen.
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests
© 2022 NyUrban. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.