Fredrikstad | Byutvikling og prosjekter
    Fredrik
    Site Admin
    Has thanked: 211 times
    Been thanked: 1067 times

Re: Fredrikstad | Byutvikling og prosjekter

by Fredrik » 12 Mar 2026, 10:08

Ja, jeg er enig. Jeg synes de har overraskende mange gode og urbane prosjekter, spesielt tatt i betraktning at det ikke er så veldig stor by.

Jeg er litt usikker på om skyldes at kommunen har skjønt noe andre norske byer ikke har eller om de bare har flaks med hvem som ønsker å bygge i byen dems.
    Annevanne
    Has thanked: 55 times
    Been thanked: 14 times

Re: Fredrikstad | Byutvikling og prosjekter

by Annevanne » 12 Mar 2026, 13:02

Fredrik wrote: 12 Mar 2026, 10:08 Ja, jeg er enig. Jeg synes de har overraskende mange gode og urbane prosjekter, spesielt tatt i betraktning at det ikke er så veldig stor by.

Jeg er litt usikker på om skyldes at kommunen har skjønt noe andre norske byer ikke har eller om de bare har flaks med hvem som ønsker å bygge i byen dems.
    Viktig å påpeke at Fredrikstad også er en av de eneste byene i Norge som har gjennomført et vakkert prosjekt (nygaardsplassen) i nyere tid. Mad har allerede bevist at det er mulig å bygge vakkert for «vår tid.»

Tror eksempelprosjekter er ekstremt viktige. Det øker standarden, viser befolkningen hva som er mulig og gjør det vanskeligere for modernister (og andre kyniske aktører) å komme med bortforklaringer.