Et annet eksempel er det som kalles "fengselstomta" bak Studentersamfundet, der den veldig lenge etterlengtede utvidelsen bygges for tiden. Flere kritikere ba om at tomta skulle bli park, til tross for at Elgeseter park ligger rett over gata, med den kilometer lange Gløshaugparken like bak der igjen, og Finaleparken kun et par hundre meter unna.
Jeg har ikke klar over at noen villa ha park der og! Det må i så fall være det mest absurde eksemplet på denne park-fetisjen jeg har hørt om. I tillegg til de parkene du nevner så er jo også grøntdraget langs Nidelva kun et steinkast unna.arntfu wrote: ↑12 May 2024, 11:49Et annet eksempel er det som kalles "fengselstomta" bak Studentersamfundet, der den veldig lenge etterlengtede utvidelsen bygges for tiden. Flere kritikere ba om at tomta skulle bli park, til tross for at Elgeseter park ligger rett over gata, med den kilometer lange Gløshaugparken like bak der igjen, og Finaleparken kun et par hundre meter unna.
Noen nye (fra april) illustrasjoner av interiøret på Hjorten teater. Jeg tror det kan bli riktig kult så lenge materialene og gjennomføringen holder en høy standard.Fredrik wrote: ↑08 Feb 2023, 15:24 Og her et bilde fra et annet prosjekt i Midtbyen. Prosjektet det er snakk om er Postgården og nye Hjorten teater. Det består av en restaurering og ombygning av den gamle jugendstilgården og byggingen av et nytt teaterbygg på et ubebygd areal i Apotekerveita. Byggingen er allerede i gang.
Prosjektet er tegnet av Svein Skibnes Arkitektkontor.
Bildet er tatt fra denne artikkelen på nettstedet Bygg.no.
Noen illustrasjoner av slik det er tenkt å bli:
![]()
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests
© 2022 NyUrban. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.