Jeg tror det bare hadde gjort kontrasten mellom nabobygningene (med tanke på høyden på første etasje) enda mer tydelig. Om man derimot hadde hatt både en høy første etasje og hadde brukt hvit puss, så tror jeg det ville vært perfekt.
Rare vinduer, stort forbedringspotensiale. Men jeg vil bare påpeke at jeg har mast og mast om skikkelig takstein, og her er et godt eksempel. Illustrasjonen inkluderer takstein og i mine øyne nærmest redder det et ellers svært middelmådig/kjipt prosjekt.Fredrik wrote: ↑08 Nov 2023, 10:21 Et nytt leilighetsbygg som er planlagt i Møllevannsveien 16 på Bellevue. Prosjektet vil inneholde 13 leiligheter.
Illustrasjonene ble funnet i denne annonsen på Finn.
Prosjektet begynner nå å nærme seg ferdigstillelse. Jeg liker det. De to nye byggene er litt gråe, men utførelsen fremstår som god og det er i et område uten så alt for mange gråe mursteinsbygg, så jeg synes at det ikke gjør så mye. I hvert fall ikke på dette bildet.Fredrik wrote: ↑10 Sep 2022, 09:20 Det har blitt søkt om rammetillatelse for et nytt boligprosjekt i Elvegata 7. Adressen er en del av kvartal 48 og ligger i det østre hjørnet av Kvadraturen. Prosjektet består i alt av ni nye bygg. To av byggene er utformet som bygårder langs Elvegata og Dronningens gate, mens restene av byggene er plassert i prosjektets bakgård. I tillegg vil den historiske hjørnegården i Elvegata 9 ble rekonstruert med en ekstra etasje. Prosjektet vil i alt inneholde 50 nye leiligheter.
Det er tegnet av Ark.Net.
Tegningene viser fasadene mot gateløpene.
Søknaden kan sees i sin helhet her.
Første kandidat til neste års hederspris?Fredrik wrote: ↑30 Nov 2023, 09:25Prosjektet begynner nå å nærme seg ferdigstillelse. Jeg liker det. De to nye byggene er litt gråe, men utførelsen fremstår som god og det er i et område uten så alt for mange gråe mursteinsbygg, så jeg synes at det ikke gjør så mye. I hvert fall ikke på dette bildet.Fredrik wrote: ↑10 Sep 2022, 09:20 Det har blitt søkt om rammetillatelse for et nytt boligprosjekt i Elvegata 7. Adressen er en del av kvartal 48 og ligger i det østre hjørnet av Kvadraturen. Prosjektet består i alt av ni nye bygg. To av byggene er utformet som bygårder langs Elvegata og Dronningens gate, mens restene av byggene er plassert i prosjektets bakgård. I tillegg vil den historiske hjørnegården i Elvegata 9 ble rekonstruert med en ekstra etasje. Prosjektet vil i alt inneholde 50 nye leiligheter.
Samtidig synes jeg den påbygde hjørnegården ble veldig vellykket.
Artikkel i Fædrelandsvennen.
Synes dette ser fint ut, og synes hjørnegården har blitt veldig flott! Ser ut til at de har gjort et godt stykke arbeid der. Skulle dog ønske at de beholdt den gamle fargen, eller fargesatte på en eller annen måte, synes den gråhvite fargen er kjedelig.Fredrik wrote: ↑30 Nov 2023, 09:25Prosjektet begynner nå å nærme seg ferdigstillelse. Jeg liker det. De to nye byggene er litt gråe, men utførelsen fremstår som god og det er i et område uten så alt for mange gråe mursteinsbygg, så jeg synes at det ikke gjør så mye. I hvert fall ikke på dette bildet.Fredrik wrote: ↑10 Sep 2022, 09:20 Det har blitt søkt om rammetillatelse for et nytt boligprosjekt i Elvegata 7. Adressen er en del av kvartal 48 og ligger i det østre hjørnet av Kvadraturen. Prosjektet består i alt av ni nye bygg. To av byggene er utformet som bygårder langs Elvegata og Dronningens gate, mens restene av byggene er plassert i prosjektets bakgård. I tillegg vil den historiske hjørnegården i Elvegata 9 ble rekonstruert med en ekstra etasje. Prosjektet vil i alt inneholde 50 nye leiligheter.
Samtidig synes jeg den påbygde hjørnegården ble veldig vellykket.
Artikkel i Fædrelandsvennen.
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest
© 2022 NyUrban. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.