Jeg legger merke til det bygget ved siden av i bildet, på høyre side. Det kan være at jeg tar feil men det virker også som et innfill prosjekt fra nyere tid, og det er slik bør det gjøres etter min mening. Det ser r utrolig bra ut, mens dette prosjektet ser litt halvveis ut.Fredrik wrote: ↑25 Mar 2022, 18:32 Her er et par illustrasjoner av leilighetsbygget som er planlagt bygget i Dronningensgate 31 i Kvadraturen. Grunnarbeidene skal allerede være i gang. Bygget er på fire etasjer pluss saltak og inneholder 31 leiligheter. Det er tegnet av Spiss arkitektur & plan.
Illustrasjonene er lånt fra denne annonsen på Finn.
Jeg er enig at det ikke er like bra som eldre byggverk, spesielt taket ser billig ut. Men jeg synes det er bedre enn det nye prosjektet som ser enda billigere ut etter min mening.Fredrik wrote: ↑25 Mar 2022, 22:45 Jeg kjenner ikke til det bygget, men jeg vil anta at det er fra nitti- eller sent åttitall. Det minner veldig om den typen bygg som det ble bygget en del av på den tiden. Personlig synes jeg at vinduene/karmene gir det et litt billig preg, men hadde vært et ganske ålreit bygg om man pusset det opp med vinduer med skikkelige trekarmer.
Jeg vet ikke hvor sterke ord det er lov å bruke, men dette her er jo bare arrogant vandalisme.Fredrik wrote: ↑27 Mar 2022, 10:51 ... Og kun et steinkast unna, i Dronningens gate 39, er dette infill-prosjektet under bygging. Prosjektet vil inneholde 8 leiligheter og markedsføres under navnet Galleriet, et navn som spiller på at eiendommen tidligere var hjem for Galleri BI-Z. Nybygget er tegnet av Ark-Net og utbygger er Murisør.
Bygget skal etter planen stå klart til innflytting i løpet av fjerde kvartal i år.
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest
© 2022 NyUrban. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.