by Annevanne » 11 Jul 2023, 14:18
Flott at de skal ødelegge Arendal. Som er regnet som en perle i Norge. Modernisme er en sykdom.
Det er en helt fair reaksjon spør du meg, byggene er rene monstrositeter som ville kunne ses fra det vakre sentrumet. De er latterlig store og vil bli et fremmedelement i byen. Naturen på den lille høyden ruineres.
Fra disse simple tegningene ser det uansett ut som det kan bli noe av det styggeste bygget i landet på lang tid, og det sier litt med tanke på nivået på arkitekturen her til lands. Hvis jeg var arkitekt tror jeg jeg heller ville sagt opp jobben min enn å bli tvunget til å tegne noe slikt. Hvem vil ha den totale forstyggelsen av et vakkert område på sin samvittighet?
Gikk inn på google earth og disse grusomhetene vil uten tvil bli sett fra hele sentrum. Skammelig. Dere trenger ikke påminne meg at det nok ikke blir helt slik tilslutt. Det at dette i det hele tatt er til vurdering er problemet.
Blir noe som ligner på dette bygget vil det være en moralsk forkastelig handling mot byen.
Jeg er ikke mot utvikling. Men bygg noe som ikke er et overgrep mot byen, spesielt når vi snakker om en perle som Arendal. Hvilke steder har vi igjen i dette landet hvis vi fortsetter slik? Vi er ikke Spania eller Frankrike, vi har ikke tusenvis av landsbyer fra 1500-tallet vi kan være stolte av. De få lignende steder vi har må da kunne taes vare på, eller er det for mye å be om?