Oslo | prosjekt | Ny T-banetunnel
  • Iver
    Has thanked: 1 time
    Been thanked: 39 times

Re: Oslo | prosjekt | Ny T-banetunnel

by Iver » 19 Mar 2024, 13:48

MDG med nytt forslag til T-banetunnel.
    https://www.nrk.no/stor-oslo/mdg-vil-by ... 1.16806356

Image

Ser ut til at de vil ha denne i TILLLEGG til ny sentrumstunnel. Ja, når man ikke har råd til hytte, kan man jo snakke om slott i stedet :roll: (omtrent som nordnorgebanen altså ;) )

Høyre vil på sin side starte med Oslo navet 2.0, der "Alle transportformer ses i sammenheng". Sist glemte vi nemlig å tenke på at det fantes flere driftsarter enn Jernbane, T-bane, Trikk og Buss :lol: Jeg får virkelig godfølelsen når noen snakker om ..å se ting i sammenheng.
  • Tobias
    Has thanked: 62 times
    Been thanked: 46 times

by Tobias » 19 Mar 2024, 16:02

Denne traseen passer meg bedre.
    Fredrik
    Site Admin
    Has thanked: 140 times
    Been thanked: 453 times

by Fredrik » 19 Mar 2024, 18:10

Ja, jeg synes det ser ut som et forslag som vil være bra for byen. Jeg liker spesielt ideen med å gi T-bane til FIlipstad. Samtidig tro jeg tror også det er ganske urealistisk med tanke på kostnadene.
  • Iver
    Has thanked: 1 time
    Been thanked: 39 times

by Iver » 20 Mar 2024, 08:26

Et innspill jeg hadde tidligere var å kjøre Fornebubanen langs E18 til Filipstad, og deretter starte på en ny sentrumstunnel som gikk tvers over byen, nesten som dette forslaget, men da med Nationaltheatret som byttestasjon, ikke Homansbyen. Jeg synes Fornebubanen til Majorstuen, inn som 7ende grenbane fra vest i en allerede full tunnel, er en særdeles dårlig ide. Da kunne dette vært en helt uavhengig t-bane som ble bygget ut stasjon for stasjon fra vest til Øst. Ideen falt på steingrunn :(