Da ser jo dette nesten ekstraordinært bra ut. Men jeg sparer jubelen før det forhåpentligvis er ferdigbygd, har dessverre blitt skuffet utallige ganger.
Da ser jo dette nesten ekstraordinært bra ut. Men jeg sparer jubelen før det forhåpentligvis er ferdigbygd, har dessverre blitt skuffet utallige ganger.
I denne størrelsen? I såfall er det overraskende. Har du noen eksempler på lignende skala?KvikHalden wrote: ↑04 Jan 2024, 22:49 Du har vel ikke vært i Halden, Annevanne? Bygges det nytt i sentrum her er det som regel i tradisjonell stil.
Hehe ja, nå bygges det ikke mye store prosjekter i byen, siste i stor skala var vel Thon hotel kvartalet, men det går vel på 5 saltakbygg per flatt-tak nybygg dem siste 20 åra. Kan sikkert ta en runde med kamera når været blir brukbart til våren.Annevanne wrote: ↑05 Jan 2024, 00:26I denne størrelsen? I såfall er det overraskende. Har du noen eksempler på lignende skala?KvikHalden wrote: ↑04 Jan 2024, 22:49 Du har vel ikke vært i Halden, Annevanne? Bygges det nytt i sentrum her er det som regel i tradisjonell stil.
Joda, vi alle vet at tapte hus gjenoppbygges her og der, det har skjedd i Bergen også, men dette virker ganske massivt.

Nok en gang er Mad involvert. Som jeg har sagt før, Mad er et sjeldent arkitektkontor som faktisk bryr seg. Imotsetning til utbyggere og andre arkitektselskap har de ikke en brennende forakt for vanlige mennesker og deres preferanser. De er også villig til å eksprimentere og videreutvikle vakker klassisk stil i vår tid. Et skikkelig forbilde.Fredrik wrote: ↑11 Mar 2024, 22:06 Haldenser og arkitekt Simon Øien (ansatt hos Mad arkitekter) har på eget initiativ laget et forslag for hvordan den såkalte Esso-tomta ved Metodistkirken i Halden sentrum kan utvikles. Kommunen på sin side ønsker å etablere en parkeringsplass her.
Jeg synes forslaget ser strålende ut.
Artikkel i lokalavisen.
Rammetillatelsen er nå blitt innvilget.Fredrik wrote: ↑08 Jul 2023, 10:55 Det har blitt søkt om rammetillatelse for et nytt boligbygg i Busterudgata 33, i den nordre enden av Halden sentrum. Prosjektet er tegnet av Stenseth Grimsrud Arkitekter.
Jeg skulle ønske var at man hadde malt treet som fasadene er planlagt kledd med, da jeg generelt misliker slik bart treverk. I tillegg skulle jeg ønske at vinduene var utformet/dandert i en vertikal retning fremfor den horisontale utformingen de har nå.
I kommunens innsynsløsning.
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest
© 2022 NyUrban. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.