Kvartalet i dag:

Artikkel.

MAD er vel kanskje det eneste seriøse arkitektkontoret i Norge som gang etter gang tegner prosjekter som virker gjennomtenkte og vakre. Joda, vi ser fine prosjekter fra andre arkitektkontor i ny og ne, men sjeldent så ofte som fra MAD.

Viktigste er at de ikke får bygge noe annet enn en brannvegg mot nabotomta, tomme tomter i sentrum er det verste som finnesFredrik wrote: ↑16 Apr 2025, 22:18 Et nytt leilighetsbygg i sånn kvasi-tradisjonell stil som det er ønsker om å bygge i krysset mellom Violgata og Teatergata. Bygningen er tegnet av Halden arkitektkontor er tenkt å inneholde 20 nye leiligheter.
Spør du meg er ikke utformingen spesielt vellykket og proposjonene ser ganske merkelige ut.
Artikkel i lokalavisen.
Av en eller annen grunn ser dette amerikansk ut? Her har de fått med MYE - hjørnetårn, fremhevet Belle-etasje (tredje etasje), Palladio-vindu x 2 (!). Alt godt og aldeles for mye ...
Fredrik wrote: ↑16 Apr 2025, 22:18 Et nytt leilighetsbygg i sånn kvasi-tradisjonell stil som det er ønsker om å bygge i krysset mellom Violgata og Teatergata. Bygningen er tegnet av Halden arkitektkontor er tenkt å inneholde 20 nye leiligheter.
Spør du meg er ikke utformingen spesielt vellykket og proposjonene ser ganske merkelige ut.
Artikkel i lokalavisen.
Flere illustrasjoner av planene for Rådhuskvartalet. Jeg synes det ser veldig bra ut!
En oppdatering fra byggeplassen. Jeg synes murverket ser veldig flott ut, men jeg synes løsningen rundt vinduene kunne vært løst bedre.Fredrik wrote: ↑21 Dec 2023, 11:05
Noen flere illustrasjoner av dette prosjektet. Bygget nærmest krysset vil visstnok inneholde en ny politistasjon for Halden.
Jeg synes ikke arkitekturen er så veldig spennende, men innslaget av detaljer som gesimsen gjør at det likevel fremstår levelig.
Bildene ble funnet på nettsiden til Mad arkitekter.
Enig, sluttproduktet er ganske generisk og kjedelig. Men samtidig er dessverre dette noe av det bedre som bygges i landet.Fredrik wrote: ↑26 Jan 2026, 17:05 Noen bilder av den ferdige politistasjonen. Jeg synes hjørnebygget ble ganske fint, men de andre bygningsdelene ble ganske mislykkede.
På Facebook.
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests
© 2022 NyUrban. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.