Ja, jeg er enig i at det er visse kvaliteter med dagens bygg (selv om det har en del svakheter og), så jeg synes egentlig en bedre idé hadde vært å påbygge og ombygge det slik at det forholdt seg til gatene rundt på en bedre måte.

Det har nå blitt sendt inn en ønske om få avholdt et planforhåndskonferanse e for dette prosjektet. Planene er som nevnt laget av Niels Torp arkitekter.Fredrik wrote: ↑14 Jun 2023, 09:46 To illustrasjoner som viser de foreløpige planene for utviklingen av hele kvartalet i Hoffsveien 1, som ligger rett over veien for Skøyen stasjon. Prosjektet har fått navnet Hoff Village (et teit navn spør du meg) og er tenkt å inneholde 160 til 180 boliger i tillegg til næringsarealer og det som blir beskrevet som "kultur". Planene er laget av Niels Torp arkitekter på vegne av selskapene SKB Eiendom, Holm Eiendom og Fram Eiendom.
Planene bryter i midlertid på den nye områdeplanen for Skøyen, så jeg antar at det endelige prosjektet vil se noe annerledes ut.
Artikkel fra mai.

Niels Torp har sendt inn en nytt forslag for dette feltet med en utforming som minner hakket mer om klassiske bygårder.Fredrik wrote: ↑16 Nov 2023, 09:30 Niels Torp arkitekter har også sendt inn en anmodning om få en planforhåndskonferanse for felt BKB3 og BKB4, som ligger rett over veien for prosjektet i posten over.
I saksinnsyn.

Det er mulig jeg tar feil, men såvidt jeg kan forstå er dette en ombygging av eksisterende bygg på stedet, og det får meg til å lure på noe som jeg synes er et generelt problem i byutviklingen i Norge. Jeg synes forslaget til ombygging ser helt greit ut, og det er tross alt en slags forbedring av dagens situasjon, men..Fredrik wrote: ↑18 Jul 2024, 11:14Niels Torp har sendt inn en nytt forslag for dette feltet med en utforming som minner hakket mer om klassiske bygårder.Fredrik wrote: ↑16 Nov 2023, 09:30 Niels Torp arkitekter har også sendt inn en anmodning om få en planforhåndskonferanse for felt BKB3 og BKB4, som ligger rett over veien for prosjektet i posten over.
I saksinnsyn.
Saksmappen.
Users browsing this forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] and 0 guests
© 2022 NyUrban. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.