Artikkel i lokalavisen.

Det har blitt sendt inn en revidert søknad med en ny utforming av leilighetsbygget. Jeg synes det nye designet fremstår penere enn tidligere, men det er fortsatt ikke så veldig imponerende.Fredrik wrote: ↑04 Jun 2022, 22:35 Det har nå blitt søkt om rammetillatelse for et nytt bolig- og næringsbygg i Storgata 14 i Horten sentrum. Til tross for adressen, så vil nybygget ha hovedfasade ut mot Skippergata. Prosjektet vil inneholde 40 nye leiligheter.
Det er tegnet av Kb arkitekter på vegne av Boru Eiendom.
I kommunens innsynsløsning.

Noen nye illustrasjoner av dette prosjektet. Dette har utviklet seg til å bli et prosjekt med monotone fasader i grålig tre. Ganske kjipe greier om du spør meg. Det blir markedsført under navnet Sørbyhagen.Fredrik wrote: ↑02 Apr 2022, 15:27 Noen illustrasjoner som viser de foreløpige planene for utviklingen av Hallings gate 1 og tilstøtende adresser. Eiendommene utgjør et helt kvartal som ligger ved fylkesvei 310 og innkjøringen til Horten sentrum. Det foreslås å utvikle kvartalet med en blanding av leiligheter og såkalte byhus (eller rekkehus som jeg liker å kalle det). Leiligheter er plassert i en såkalt høyblokk på seks etasjer mot nord og en lavere blokk på tre etasjer mot sør, mens byhusene er lagt i en lavere bebyggelse mot vest. I alt inneholder prosjektet 73 nye boliger.
Planene er laget av Delta arkitekter .
Saksmappen på nettsiden til Horten kommune.

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests
© 2022 NyUrban. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.