Ja, jeg er enig. Jeg synes det er veldig merkelig, jeg og. Når det er sagt er det fortsatt veldig tidlig i prosessen, så det er lov å hope at "tilbygget" får en litt annen utforming til slutt.
Ikke bra nok, her kan man bygge mer tradisjonelt. Denne gaten er en av de eneste gaten I Norge som følelses som en ekte Europeisk middelalder-gate, den kobler sammen korskirken og Domkirken og har nydelige bygg overalt. Her må man bygge stedstilpasset og ikke ta funksjonalistiske snarveier.Fredrik wrote: ↑21 Mar 2022, 21:50 Her er en ny illustrasjon av infill-prosjektet i Kong Oscarsgate 22-24 i det historiske bygningsmiljøet i Vågsbunnen. Det er igjen Mad arkitekter som har tegnet prosjektet. Kommunen innvilget rammetillatelsen i fjor.
Illustrasjone ble funnet på nettsiden til SKB eiendom.
Som om flere såkalte "arkitekter" gjør noe bedre.Fredrik wrote: ↑18 Apr 2022, 09:34 Her er et bilde fra byggingen av Vestland fylke sitt nye fylkeshus i Lars Hilles gate. Bygget ser nå ut til å nærme seg ferdigstillelse. Det er tegnet av Arkitekgruppen Cubus i samarbeid med Lab, Hus arkitekter, Nsw arkitektur, Swco og Iark.
Jeg synes fasaden fremstår som usedvanlig kjip og ganske depressivt. Og det mørkere, inntrukket partiet fremstår som et svart hull i bygget. Jeg er veldig skuffet over hvordan det har blitt. Så mange arkitekter involvert, også var dette det beste man kunne få til?
Bildet er funnet på Facebook-siden til selskapet Boa Flooring.
En illustrasjon av slik det var tenkt å bli:
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests
© 2022 NyUrban. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.