Det er kommet et nytt planforslag til verksgata utbyggingen som i mine øyne ser 100 ganger bedre ut en tidligere illustrasjoner.Fredrik wrote: ↑01 Oct 2023, 19:01 Her er et par illustrasjoner av planene for branntomta i Verksgata 29 og 31 og Store Skippergate 1. Illustrasjonene er tatt fra planforslaget som vil bli behandlet av kommunens utvalg for by og samfunnsutvikling den førstkommende torsdagen. Planforslaget åpner opp for å bygge en ny hotell- og kontorbebyggelse på tomten.
Planene er laget av Asplan Viak.
Jeg synes det ser betydelig bedre ut enn de tidligere planene, men jeg synes det hadde sett enda bedre ut om treverket var hvitmalt (eventuelt om det hadde en annen farge).
Dokumentene til møtet kan sees her.
En tidligere illustrasjon av prosjektet:
![]()

Herregud for en forbedring. Fantastisk!FredØx wrote: ↑11 Jan 2025, 21:51Det er kommet et nytt planforslag til verksgata utbyggingen som i mine øyne ser 100 ganger bedre ut en tidligere illustrasjoner.Fredrik wrote: ↑01 Oct 2023, 19:01 Her er et par illustrasjoner av planene for branntomta i Verksgata 29 og 31 og Store Skippergate 1. Illustrasjonene er tatt fra planforslaget som vil bli behandlet av kommunens utvalg for by og samfunnsutvikling den førstkommende torsdagen. Planforslaget åpner opp for å bygge en ny hotell- og kontorbebyggelse på tomten.
Planene er laget av Asplan Viak.
Jeg synes det ser betydelig bedre ut enn de tidligere planene, men jeg synes det hadde sett enda bedre ut om treverket var hvitmalt (eventuelt om det hadde en annen farge).
Dokumentene til møtet kan sees her.
En tidligere illustrasjon av prosjektet:
![]()
![]()
Jeg er usikker på hvor Fred fant dem, men illustrasjonene er tilgjengelig i saksmappen:

Andre byggetrinn av Fargehusene:Fredrik wrote: ↑05 Jun 2022, 09:39 Et prosjekt som markedsføres under navnet Fargehusene som er under planlegging i Haugesundsgata 41 til 43 i Stavanger Øst. Prosjektet vil inneholde 55 leiligheter. Det er tegnet av Dark arkitekter og utbygger er Base bolig.
Illustrasjonene er tatt fra denne annonsen på Finn.

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests
© 2022 NyUrban. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.